Lakrits i allmänhet och LD Black i synnerhet

Efter min odyssé genom snussortimentet kan jag konstatera att den absolut vanligaste smaksättningen är lakrits. Det fungerar ju som det ska, lakrits- och tobaksmaken harmonierar väl i exempel som Lucky Strike, Röda Lacket och Grov Svart Portion. Förutom det finns det även uppsjön av smaksatta snussorter - Catch Licorice, Mocca Lakrits, Gotlandssnus Anis och kungen av lakrits LD Black. LD gör lågprissnus som billiga komplement till de dyrare märkena. Lakritssnusen är dock i en klass för sig. Det går inte att hitta någonting som smakar mer lakrits. Det är inte snus, det är godis med nikotin. Jag kan inte snusa det, jag vill ju snusa snus - men för den sötstugne är detta ett bra alternativ. Sorten lanserades 2006 och finns i mer välsorterade tobaksbutiker. En liten stjärna i kanten till dosan, med stort spottkopp och helsvart design. Det ser inte alls ut som det snus signalerar, utan mer som en vuxenversion av en snaskburk. Portionspåsarna är också svarta, vilket gör de än mer artificiella. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0